Polygon UAT je oblast nefragmentovaná dopravou. Je to část krajiny ohraničená silnicemi s intenzitou dopravy vyšší než 1000 vozidel/den, nebo vícekolejnými železničními tratěmi, o velikosti větší nebo rovné 100 km2. Takto definované polygony jsou dále vyhodnocovány. Jednak efektivní plochou polygonu, což je modelová hodnota, která představuje odhad velikosti plochy v polygonu skutečně využitelné pro daný živočišný druh. Dále rozdělením polygonů UAT podle potenciálních bariér, které vyjadřuje rizika další fragmantace v budoucnosti vyplývající ze silniční sítě. Potenciální bariéra je modelová hodnota, která vyjadřuje délku silnic se stanovenou dopravní zátěží, která připadá na 1 km2 polygonu. Polygony byly také rozdělelny podle celkové kvality do tří celkových tříd: výborý, velmi dobrý, dobrý. Údaje o silniční síti a intenzitách dopravy byly poskytnuty Ředitelstvím silnic a dálnic ČR a jsou z roku 2000. Podrobnosti k metodice a k aplikacím jsou uvedeny v příručce "Hodnocení fragmentace krajiny dopravou" vydané AOPK ČR Praha 2005. Mapa kategorizace území ČR pak z hlediska výskytu a migrace velkých savců rozděluje území republiky do 5 kategorií od území mimořádného významu (I) až po území nevýznamné (V). Další podrobnosti jsou uvedeny v „Metodické příručce k zajišťování průchodnosti dálničních komunikací pro volně žijící živočichy“ (vydala AOPK ČR a Evernia s.r.o., 2001). Příručka je k dispozici také na www.evernia.cz. Modely polygonů UAT v r.2013 a r.2025 představují prognózu další fragmentace krajiny dopravou, ke které dojde v důsledku předpokládaného nárůstu intenzity dopravy na stávající silniční síti.